Založ si blog

Chuť jednoduchého (ale neobyčajného) života

Chutí mi žiť jednoducho, chutí mi zjednodušovať čo a kde sa dá. Ostáva mi energia a čas na podstatné veci a veci, ktoré robia môj život krajším. Aj o tom je minimalizmus – minimalizmus ako životný štýl. Ak chcete, môžete to volať dobrovoľná skromnosť alebo si dať vlastné pomenovanie podľa svojej chuti.

 

S minimom peňazí sa dajú robiť maximálne prínosné veci. Nie iba pre seba ale aj pre iných. Kto neskúsil, nepochopí. Počúvam stále dookola: budem robiť niečo dobré pre iných, keď budem mať dostatok peňazí… Ak vyhrám v lotérii Jackpot, prispejem na dobré veci… Aj by som niečo pre niekoho urobil, ale mám málo peňazí a ešte menej času… Samé výhovorky, najlepšie veci na svete sú a budú zadarmo.

 

Mám všetko, čo potrebujem, ba ešte viac, ako potrebujem. A ja toho potrebujem málo (našťastie). Málo hmotných vecí a barličiek, aby som žil šťastne. Naopak potrebujem veľa nemateriálnych „vecí“, aby som cítil skutočnú hodnotu života…

 

A tak mi v hlave skrsol nápad: nájsť ešte zopár minimalistov, ľudí dobrovoľne skromných a tvoriť spoločne niečo pre seba aj iných. Niečo, čo bude podporovať dve najdôležitejšie veci, pre ktoré sme na svete: múdrosť a lásku (v zmysle súcitu). Čo napríklad? Pešia chôdza je neskutočne zaujímavý spôsob prepravy. Za pár dní sa dá prejsť naprieč celým Slovenskom, vidieť a zažiť neskutočné veci. A nič k tomu nepotrebujete, jesť a piť budete aj tak, telo chodí za stravu. Alebo prejsť v peknom počasí a bez zbytočných vecí a batohov cez Vysoké Tatry. Alebo… Stovky zážitkov a príležitostí zažiť niečo neobyčajné, nezabudnuteľné. Čo vy na to? 🙂

 

Prichádzame na svet s holým zadkom a s prázdnymi pestičkami. Odchádzame na vlas rovnako. To medzitým je dôležité naplniť čo najkrajšie a najlepšie, pretože nič z hmotných vecí si aj tak neodnesieme, maximálne tak pomáhame plniť smetiská nevkusnými čínskymi vecami, aby sa naše deti mali kde prehrabávať namiesto naháňania motýľov na lúke…

Nechcem za prácu mzdu, stačia mi stravné lístky

09.04.2015

Nemal som prácu dlhší čas. Nie preto, že som lenivý – ale preto, že bývam v Poprade (kde jej nie je nazvyš a nájsť niečo je veľmi ťažké) a tiež preto, lebo som chcel robiť niečo (aspoň trochu) zmysluplné. Zmysluplnosťou nemám na mysli posúvať 8 hodín plechy do lisu, či skrutkovať na linke tých istých 5 skrutiek na práčke celú smenu, ani oblbovať ľudí [...]

Prečo nezabúdať na duchovný rast?

25.03.2015

Každým dňom, ktorý prejde, vám zostáva o deň menej v tomto tele, na tejto Zemi, aby ste urobili, čo ste sem prišli urobiť. Je vám jasné, čo to je??? Obávam sa, že to nebude zrejme o značke auta, mobilného telefónu alebo veľkosti domu a jeho zariadenia. A nebude to ani o eurách… Bude to o tom, či ste našli samého seba, či viete, kto skutočne ste. Nie čo vám [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 5124x
Priemerná čítanosť článkov: 1708x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy